Spora część uszczelek pod głowicę oryginalnie wykonana jest z materiału zbrojonego (tzw. wersja miękka). POLGASKET proponuje wzmocnienie struktury uszczelki poprzez dodanie dwóch warstw stalowych na całej powierzchni uszczelki. To wykonanie nazywane jest również "sandwich".
Wszystkie trzy warstwy zaciśnięte są następnie pierścieniem cylindrowym, okuciami kanałów (np. pierścieniami miedzianymi) i/lub zaciskami na brzegu uszczelki.
Uszczelki w tej technologii możemy wykonać w grubościach 1,2mm do 2,4mm. Poprzez zastosowanie warstw stalowych uszczelki wzmacniane, 3-warstwowe POLGASKET są doskonałą hybrydową alternatywą dla uszczelek wielowarstwowych (MLS) i uszczelek z materiału zbrojonego (wersja miękka).
UWAGA - z racji na obłożenie uszczelki na całej powierzchni stalą niezbędne jest poprawne splanowanie głowicy i/lub bloku silnika. Nawet minimalnie wybrakowana powierzchnia może spowodować wyciek oleju, cieczy chłodzącej lub przedmuch między komorami. Wykonanie wzmacniane 3-warstwowe nie jest tak elastyczne jak wersja miękka, ale będzie bardziej wytrzymałe niż standard.
W przypadku silników z wysokim ciśnieniem i/lub temperaturą oraz problemami z przedmuchami między cylindrami możemy zastosować dodatkowy pierścień ogniowy w środkowej warstwie uszczelki.